Monday, October 15, 2012

05 : 04

Bismillah

Post ke-2 dalam masa satu hari yang cuma berbeza lebih kurang satu jam.

Dalam usaha mencari ketenangan hakiki, ku temui ini :

Allah`s Good Pleasure was on the Believers when they swore Fealty to thee under the Tree: He knew what was in their hearts, and He sent down Tranquillity to them and He rewarded them with a speedy Victory. [Al-Fath : 18]

Sungguhlah Allah itu dekat dan Dia lebih mengetahui apa yang ada dalam hati hamba-Nya. T_T. Ayat pertama yang diri ini belek dan ini hasilnya. Allah. Jahil, lagha sungguh hamba-Mu ini. Allah, Allah, Allah! Pemujuk hati paling hebat, Dia yang ciptakan diri ini dan Dialah yang lebih mengetahui perihal diri ini. Sesi berdialog dengan Pencipta. Meminta dan merayu segalanya! Sungguh tidak malu hamba-Mu ini. Berbuat salah, tapi tetap meminta kepada-Mu. Allah!. :''(
"Allah, kuatkan, tunjukkan, sabarkan aku dengan apa yang Engkau takdirkan." :"(
___________________________________________________
#Allah dah bagi signal, tak ada alasan lagi untuk aku terus dalam noda! Jangan sampai Allah murka! Nauzubillah!
##Teringat peristiwa pagi semalam (14102012), Allah tegur secara terang yang hambluminannas aku masih kurang (kurang adab mungkin, lebih direct). Akan dibaiki! Allah! Kurniakan aku dengan hati yang sensitif dengan apa yang berlaku di sekeliling ku!
###Terima kasih Allah, tidak biarkan aku terus dalam "dunia" ku sendiri! Terima kasih Allah, tidak tinggalkan aku sendiri! Terima kasih Allah atas "Engkau pilih Aku kali ini!". :'(
####Bila Allah tegur, itu tanda Allah masih sayang! Allahuakbar! :'(


No comments: