Saturday, October 17, 2009

doaku pada-MU

Ya Allah
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya kepada-Mu
agar bertambah kekuatanku untuk
mencintai-Mu
Ya Muhaimin
jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu



Ya Allah
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku kedalam
jurang cinta semu.


Ya Rabbi
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling pada hati-Mu
Ya Rabbul Izzati
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu



Ya Allah
jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya
agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu




p/s : perkongsian hasil pemberian seorang kawan....
semoga ia pemangkin semangat untuk tidak terjerumus dalam fitnah dunia....insyaAllah

"iyya kana' budu wa iyya kanas ta ien"

hanya kepada Engkaulah yang kami sembah,

dan hanya kepada Engkaulah kami memohon pertolongan








No comments: