Monday, October 19, 2009

luahan hati seorang hamba yang terleka

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Menyanyangi.
Ya Allah
aku bersyukur dengan nikmat Mu
dengan tangisan ku pada malam ini
itu tandanya hatiku masih merindui jalan Mu
masih sensitif dengan perasaanku pada MU
maka kekalkanlah ia
Ya Allah
di kala semuanya lena di ulik mimpi
aku terfikir sendirian
sudah lama aku tidak membuat temu janji dengan Mu
sudah lama aku hanya berada dalam dunia ku sendiri
sudah lama aku lalai
meninggalkanMu
namun Engkau tidak pernah sekalipun meninggalkan ku
malah Engkau hampiri aku demgan cara yang aku sendiri tidak sedar
alhamdulillah aku bersyukur pada Mu
dalam tangisku pada malam ini
semoga tangisan ini tidak hanya terhenti disini
aku masih ingin merasainya
tidak kira dalam gembira atau sedih
dalam sibuk atau lapang
dalam sihat atau sakit
Ya Allah
janganlah Engkau pergi lagi dari diriku
walaupun pada hakikatnya aku yang lari dari Mu
sedarkanlah aku dikala aku lupa
dikala aku lalai
dengan nikmat dunia
yang hanya pinjaman Mu
alhamdulillah
segala puji bagi Mu
dalam aku teraba-raba mencari sesuatu yang hilang dalam diriku
Engkau hadir menjadi penemanku
Engkaulah tuhanku
Engkaulah tempat ku mengadu
Engkaulah sumber kekuatanku
Ya Allah
dikala aku tersalah
perbetulkanlah
dikala aku alpa
ingatkanlah
dikala aku senang
kurniakanlah rasa syukurku padaMU
Engkaulah sebaik-baik tempat mengadu
maka Ya Allah
sentuhkanlah hatiku ini dengan kasih dan sayang kepadaMu
hadiahkanlah diriku dengan kemanisan iman
permudahkanlah untuk aku bangun
dikala yang lain lena dibuai mimpi
ringankanlah tangan ku
untuk melakukan kebajikan
lembutkanlah lidahku
untuk zikir kepadaMU
Maha Suci Allah Tuhan sekalian alam
subhanallah, alhamdulillah, Allahuakbar
terima kasih Ya Allah
terima kasih Ya Allah
terima kasih Ya Allah
pengharap cinta hakiki
hadirkanlah cintaku padaMu
.......ameen......

No comments: