Thursday, June 30, 2011

mix

bismillah

dalam sibuk-sibuk cari kerja kecaknaan tentang isu2 semasa ni pon bertambah

tak sedar yang sebenarnya banyak benda berlaku each second di sekeliling kita dalam satu masa

nak kata, betapa hebat nya perancangan yang Allah da tetapkan dalam hidup manusia sehinggakan semuanya berjalan tanpa ada satu pon yang cela, masyaAllah. Dalam sedar atau tak, sedang negara tengah hebat dengan aura B_____ 2.0 dalam masa yang sama fasa pemutihan dan pengampunan dilancarkan. Sedar tak korang???


*****************

apa yang penting, semuanya kita kena pulangkan pada Allah dan akur dengan perancangan Nya. Tapi itu tak bermaksud kita boleh menyerahkan segala-galanya pada Allah tanpa ada sedikit pon usaha. Usaha is usaha, tawakkal is tawakkal. Tawakkal takkan mendatangkan apa-apa kalau tanpa usaha dan istilah redha buka perkataan yang boleh dimain-mainkan. After all had being done and comes to the result and keputusannya tulah yang kena kita kena redha sama ada pada pandangan kita baik atau sebaliknya yang penting kita tahu it's good for us pada perancangan Allah.

() ()
( ^.^)
(") (")

bila da lama sangat tak type yang something..erm something la..rasa macam waaahhh

bila banyak benda nak kena fikir --> umur, iman, amal, sumbangan, dunia, rumah, result, berUANG (ditahap kritikal sekarang!!..aisy), k.de kat ER (harap dia tak apa2), kerja (alhamdulillah ^.^) sampai hampir terlupa untuk bersyukur (astaghfirullah)
ya Allah---> bismillah walhamdulillah atas semua, semua, semua, semuanya!!!

ps: tolong doakan aingah n k.de tak apa2 n semoga dieorang cepat sembuh!!!..amiinn
pss: teringat semalam k.de tepon, happy je bunyi sebab dapat balik sabtu nie ke rumah...tiba2 end up sekarang kat ER (ya Allah selamatkanlah dia)--->pasti ada hikmah sebalik semua nie.
psss: alhamdulillah

as salam alaik~~

No comments: