Wednesday, November 23, 2011

I need U

Bismillahirrahmanirrahim..


Tatkala hati terasa kosong…
Manusia mula mencari sesuatu untuk mengisinya…
Bermula dari teman, hingga ke hiburan..
Takkan pernah berhenti mengisinya..
Namun, hati mereka tetap di dalam kekosongan..

Lalu mereka mula mengeluh..
“Wahai tuhan, mengapa kau kosongkan hatiku ini?”
Dan mereka terus mengeluh..
“Kalaulah aku ada teman yang lebih baik..”
“kalaulah ada hiburan yang mampu mengisi kekosongan hati ini..”
“kalau lah ada itu....kalau lah ada ni..….”
Dan terus mengeluh tanpa henti…

Lalu mereka diingatkan tentang suatu perkara..
“hanya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang..”

Ting!!

Mereka tersedar buat seketika..
Kembali menyusun langkah kepada-Nya..
Timbul rasa malu kepada-Nya…
Lantaran melupakan pencipta hati mereka..

Namun itu cuma seketika..
Pabila diliputi kenikamatan semula..
Lantas ia melupakan pencipta…

Sedikit demi sedikit..
Hati mereka kosong semula…

“Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati, tetapkanlah hati kami dalam ketaatan kepada-Mu dan janganlah Engkau palingkan hati kami dari mengingati-Mu..”

sumber semua di atas : sini

####################################

semua yang di atas tu adalah realiti..mungkin bukan bagi orang lain, tapi bagi saya ye!!...and that's realy nocked my heart

dalam proses mencari dan mencari itu mungkin ada tika kita akan berputus asa dan akan mencari sesuatu yang lebih mudah untuk kita dapat
tapi my little sis
good things are not easy
yang indah-indah itu mahal harganya
banyak likunya

then I realise
"memang susah nak dapat barang yang cantik, berkualiti, tertutup, di jaga dengan rapi...ada!! tapi mahal harganya...ianya menuntut pengorbanan yang sangat banyak!!"
but worth to sacrifice for it
that's practicable!!!

and 
that is al-Firdaus

sahabat, kawan-kawan
saya perlukan kamoo untuk bantoo saya!!!
saya perlukan kamoo untuk tegur saya!!!
saya perlukan kamoo untuk nasihatkan saya!!!
saya perlukan kamoo untuk sokong saya!!!
saya betul-betul perlukan kamoo!!!

as salam alaik~


1 comment:

.:: نورحبيب ::. said...

pertolongan manusia sememangnya tidak kekal lama..

manusia hanya mendengar n sometime they give de way dat temporally

ya benar, kita insan yang lemah lagi hina..kita tend to choose people around us solve ur prob but sesunguhnya Allah lg dekat dgn kita..dan pertolongannya permanent

Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), maka sesungguhnya Aku dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah) Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka memperoleh kebenaran (2:186)

sesungguhnya janji Allah adalah bnar bahkan DIA tidak pernah tipu hamba-hambaNYA. kita doa padanya, luahan segala, insyaA Allah tlg.

sungkurkan wajah di bumi, luahan apa yang terpendam, sesungguhnya DIA maha mendengar apatah lagi hmba yg mengalami kesulitan seperti kita.(^_^)


p/s: lama x nmpk kmu!!..rasenya sem ni belum lagi dpt jumpa dan bersembang walaupun setiap minggu kite pergi k1..